Foreword from WARC

Foreword from WARC
Influencer marketing has grown steadily
in importance in recent years. At WARC,
we’re seeing a growing number of
marketers ask an ever-expanding range
of questions about integrating influencer
marketing into their plans, and the best
ways to do so.
That’s in sharp contrast to only a few years ago,
where non-celebrity influencers were seen more as
hobbyists, and influencer marketing was primarily
seen as an experiment for the majority of brands.
And it’s not just marketers whose thinking has
evolved – influencers themselves have become
more sophisticated in the ways that they engage
with brands.
Increasingly, influencers are turning into content
creators, offering imagery, advice, opinion,
entertainment and even commerce. They are also
using new technologies and platforms to generate
revenue via different channels. This makes them
less reliant on brands to make their living, and
changes the equation between the two.
COVID has also played a part in accelerating the
significance of influencer marketing. Lockdowns
cut down on the options available to
consumers, and the Internet became by far
the most important source of entertainment,
communication and advice – fertile ground
for influencers. Influencers also helped plug a
gap while content production became difficult.
While lockdowns have ended in most parts of
the world now, influencers were able to use that
time to create lasting relationships with their
audiences. And on the flip side of the equation,
engaging with influencers has become an
established behaviour for consumers.
With the cost of living crisis upon us, consumers
are being more careful with their spending.
This is most likely to benefit online platforms.
Consumers are more likely to look for deals,
and the web is better suited to that behaviour
than the high street. And with high fuel prices
and lower discretionary income, going out
is also going to become less common. So
entertainment is once again going to have to be
found at home, via inexpensive channels such
as influencers.
However, to work successfully with influencers,
brands need to make one major adjustment.
Typically, brands tightly control their content
and messaging. But with influencers, the
key to their relationships with their followers
is authenticity. Successful influencers are
perceived as genuine and trustworthy by a
loyal and engaged fan base. If brands interfere
with that relationship by overtly influencing
influencer content, both parties will lose out.
Brands have to learn to give up control, which is
not an easy or comfortable option for many.
Another outcome of this increased
professionalisation is the growing complexity
of navigating this sector. There are a variety
of influencers, some with massive followings
and some with small, but extremely tightlyknit bases. Combining size, reach, subject
matter expertise and positioning effectively,
is becoming a significant challenge for
marketers. Working with agencies and platforms
that specialise in this space can be useful in
maximizing the marketing impact of influencer
partnerships.
Enjoy the report!
Aditya Kishore
Director of Insight
WARC
FOREWORD FROM WARC

WARCからの序文
インフルエンサーマーケティングは着実に成長
近年重要視されています。 WARCでは、
ますます多くの
マーケティング担当者は、ますます拡大する範囲を求めます
インフルエンサーの統合に関する質問の数
計画へのマーケティング、および最高の
そうする方法。
ほんの数年前とは対照的です。
有名人以外のインフルエンサーがより多く見られた場所
愛好家であり、インフルエンサー マーケティングは主に
ほとんどのブランドの実験として見られています。
そして、その考え方を持っているのはマーケティング担当者だけではありません
進化 – インフルエンサー自身が
関与する方法がより洗練されている
ブランドと。
ますます、インフルエンサーはコンテンツに変わりつつあります
クリエイター、画像の提供、アドバイス、意見、
娯楽、さらには商業。 彼らはまた
新しいテクノロジーとプラットフォームを使用して生成する
さまざまなチャネルを介した収益。 これにより、
生計を立てるためのブランドへの依存度が低下し、
2つの間の方程式を変更します。
COVIDはまた、
インフルエンサーマーケティングの重要性。 ロックダウン
~が利用できる選択肢を減らす
消費者、そしてインターネットははるかに
最も重要な娯楽の源、
コミュニケーションとアドバイス – 肥沃な土地
インフルエンサー向け。 インフルエンサーも
コンテンツ制作が難しくなる中でのギャップ。
ロックダウンはほとんどの地域で終了しましたが、
今の世界では、インフルエンサーはそれを利用することができました
彼らとの永続的な関係を築く時間
聴衆。 そして、方程式の反対側では、
インフルエンサーとの関わりは
消費者のための確立された行動。
生活費の危機で、私たち、消費者
支出にはより注意を払っています。
これは、オンライン プラットフォームに利益をもたらす可能性が最も高いです。
消費者はお得な情報を探す可能性が高く、
ウェブはその行動に適しています
大通りより。 しかも燃料高騰で
可処分所得の減少、外出
も一般的ではなくなります。 それで
エンターテインメントは再びある必要があります
自宅で、安価なチャネルを介して見つけた
インフルエンサーとして。
ただし、インフルエンサーとうまく連携するには、
ブランドは 1 つの主要な調整を行う必要があります。
通常、ブランドは自社のコンテンツを厳しく管理しています
とメッセージ。 しかし、インフルエンサーの場合、
フォロワーとの関係の鍵
真正性です。 成功するインフルエンサーは
によって本物で信頼できると認識される
忠実で熱心なファンベース。 ブランドが干渉する場合
あからさまに影響を与えることによってその関係で
インフルエンサーのコンテンツでは、双方が損をします。



ブランドはコントロールを放棄することを学ばなければなりませんが、これは多くの人にとって簡単で快適な選択肢ではありません。



この専門化の増加のもう 1 つの結果は、この分野をナビゲートする複雑さが増していることです。



インフルエンサーにはさまざまな種類があり、大勢のフォロワーを持つ人もいれば、小規模ながら非常に緊密な基盤を持つ人もいます。



規模、リーチ、対象分野の専門知識、ポジショニングを効果的に組み合わせることが、マーケティング担当者にとって大きな課題になりつつあります。



この分野を専門とするエージェンシーやプラットフォームと協力することは、インフルエンサー パートナーシップのマーケティング効果を最大化するのに役立ちます。



レポ楽しみ! Aditya Kishore インサイト ディレクター WARC 序文 WARC から